Napokig az adat botrány miatt nincs sajtóközlemény, nincs interjú, nincs szó róla a Facebookon. 50 milliárd dolláros tőzsdei érték veszett el – és Mark Zuckerberg bocsánatot kért a múlt hétvégén kirobbant adatbotrány miatt.
A Facebook főnöke, Mark Zuckerberg bocsánatot kért a brit sajtóban a vállalatát körülvevő adatbotrány miatt. A világ legnagyobb közösségi hálózata több újságban megjelentetett teljes oldalas hirdetéseket. Ebben Zuckerberg ismételten elismerte, hogy megszegte a bizalmat.
“Felelősségünk van az adatok védelmére” – írta a 33 éves Zuckerberg. Sajnálatát fejezi ki amiatt, hogy a cég nem tett többet ezért. A hirdetés megjelent az “Observer”- ben is, akinek bejelentése a botrány miatt tömeges veszteségeket okozott a Facebook részvényeinek. Az adatzáró nyilatkozat kihirdetése óta a csoport több mint 50 milliárd dolláros piaci értéket vesztett. Zuckerberg már bocsánatot kért a múlt héten az amerikai televíziós interjúkban.
Az adathálózatra nehezedő nyomás azóta is nő, hogy az ügyet egy héttel ezelőtt nyilvánosságra hozták. A brit analízis cég, a Cambridge Analytica mintegy 50 millió Facebook felhasználójának személyes adatai szerint állítólag méltánytalanul támogatta Donald Trump amerikai elnököt a választási kampányban. A Commerzbank például törölte a hirdetéseit a Facebookon, míg más társaságok, például az elektromos autóépítő Tesla leállította oldalát a hálózaton. A bojkotthívások az interneten kerülnek forgalomba.
Zuckerberg felhívta a felhasználókat a hirdetésekben: “Köszönöm, hogy hittél ebben a közösségben, ígérem, jobb lesz.”
n-tv.de tudósítása alapján
Facebook
Twitter
Pinterest
Instagram
Google+
YouTube
LinkedIn
RSS