Az autópályadíjnak évente négymilliárd eurót kell hoznia a kincstárnak – így szólnak a hivatalos előrejelzések. Scheuer Szövetségi Közlekedési miniszter biztos szerint: hosszú távon még nagyobb lesz. Az SPD-ben azonban kétségek merülnek fel.
A Szövetségi Közlekedési miniszter Andreas Scheuer magasabb bevételt vár a vitatott autópályadíjból, mint korábban várt. “A tehergépkocsi-autópályadíj meghosszabbításával hosszabb távon több pénzt fogunk szedni, mint amire számítottunk” – mondta a CSU politikus a Funke médiacsoport újságainak. “Ígérem: sikert fogunk elérni az autópályán is.”
A hivatalos kormányzati előrejelzések szerint az autópályadíj majdnem négymilliárd eurós összbevételt jelent. Ebből mintegy 830 millió euró származik nem Németországban nyilvántartásba vett járművektől. A kormány ” a bevételek nagy részét a német infrastruktúrába kívánja befektetni” – mondta Scheuer.
A miniszter nem akarta elkötelezni magát az autópályadíj bevezetésének időpontjáról. “Jelenleg a szervezeti megvalósításon dolgozunk, és nagyon közel vagyunk hozzá” – mondta. Scheuer megerősítette, hogy az autópályadíj nem okoz további terhet a német autósoknak.
A szakértők feltételezik a veszteségeket
A koalíciós partner SPD kétli a szövetségi közlekedési miniszter prognózisát. “Nem tudom, hogy mi a Közlekedési Minisztérium új optimista bevételi elvárása az autópályadíjról, összevetve a 2017 tavaszival.” – mondta a Szövetségi Pénzügyminisztérium parlamenti államtitkára, Bettina Hagedorn.
Az SPD politikus, Hagedorn 2017 márciusában kételyeit fejezte ki a Szövetségi Közlekedési Minisztérium bevételi előrejelzéséről szóló Bundestag autópályadíjról szóló vitában. A szakértőkre támaszkodott, akik a veszteségeket előre jelezték az úthasználati díjakról.
A Bundestag által 2017 tavaszán elfogadott autópályadíj, amelyre a CSU különösképpen kampányolt, ebben a jogalkotási időszakban kerül végrehajtásra. A szövetségi autópályák használatához be kell vezetni a matricákat. Az árak függenek az autó megtett útjától és környezetbarát jellegétől. A német autótulajdonosoknak meg kell szabadulniuk az autóadótól – aki különösen környezetbarát járművel rendelkezik, “ökológiai bónuszt” kap, és több enyhítést.
Az Európai Bizottság jogsértési eljárást indított Németország ellen az autópályadíj-tervek tekintetében 2015 júniusában, de a tavalyi májusi jogalkotási csomag módosítása után az ún. infrastrukturális adó megindult. Az európai politikai viták az útdíj miatt még nem értek véget: Ausztria az adóval szemben az Európai Bírósághoz fordul, mivel ez az EU-s külföldieket hátrányos helyzetbe hozza a németekkel szemben.
n-tv.de tudósítása alapján
Facebook
Twitter
Pinterest
Instagram
Google+
YouTube
LinkedIn
RSS