Több hónapig néhány száz önkéntest filmeztek egy berlini vasútállomáson tesztelés céljából. A belügyminisztérium elégedett az eredménnyel. Nem világos, hogy a projekt rendszeres működésbe kerül-e. Először is van egy másik próbaüzem.
A berlini Südkreuz állomáson az automatikus arcfelismerés kísérleti projektje azt mutatta, hogy a számítógépes rendszerek elérik a 80 százaléknál magasabb találati arányt a jelenlegi helyzetben. Az egyéves kísérlet eredményeinek értékelése után a Szövetségi Belügyminisztérium kijelentette: “Az esetek több mint 80% -ában a vizsgálati alanyokat megbízhatóan észlelték a rendszerek.” Végül a találati arány 86,3 százalék volt. Az esetek kevesebb mint 0,1 százalékában az embert a szoftver zavarja.
Dieter Romann szövetségi rendőrségi elnök azt mondta: “A technológia megkönnyíti az elkövetők felderítését és letartóztatását további rendőri ellenőrzések nélkül.” Ez egy “jelentős biztonsági haszonnal jár”. A CSU szövetségi belügyminisztere, Horst Seehofer kijelentette: “A rendszerek lenyűgöző módon bizonyították, hogy a széles körű bevezetés lehetséges.”
312 önkéntes
A minisztérium azonban nem az arcfelismerési rendszert vetette fel, hanem azt a tényt, hogy a rendőrtisztek eseti alapon döntenek arról, hogy az automatikusan létrejött találat szükségessé teszi-e a rendőri beavatkozást és milyen intézkedéseket kell tenni. Seehofer kijelentette, hogy amennyiben a bevezetésről döntenek, a szövetségi rendőrségi törvényben jogalapot kell először létrehozni annak feltételeinek és keretfeltételeinek egyértelmű meghatározása érdekében.
Az adatvédelmi ügyvédek élesen bírálják az automatizált biometrikus arcfelismerést. Azt mondják, hogy a technológia sérti az emberek személyes jogait, és az állami felügyelet terjedni fog. Az állomás tesztje 2017. augusztus 1-én kezdődött. Ennek érdekében 312 ingázó önként jelentkezett. A kísérleti periódus alatt a kísérlet résztvevőinek fotói automatikusan összehasonlításra kerültek az állomáson, a nappal és éjjel rögzített videokamerák felvételeivel.
A filmszekvenciák elemzése 2019-ben
Egy második kísérletben várhatóan 2019 januárjától megvizsgálják, hogy a számítógépes programok milyen mértékben képesek filmes helyzeteket és objektumokat elemezni. Ezzel a Német Vasutak meg akarja határozni, hogy a programok mennyire ismerik fel az állomás normálistól való ritka vagy veszélyes eltéréseit. Ezek közé tartoznak például a tehetetlen emberek és az elhagyott tárgyak, vagy olyan emberek csoportjai, akik látványos viselkedést mutatnak – pl. Egy adott helyre való gyors áthelyezéssel.
A videó megfigyelés már számos állomáson elérhető. Azonban az őrök és a rendőrség nem tudta közvetlenül megfigyelni a felvételeket. A vasút és a szövetségi rendőrség ezért érdeklődik olyan rendszerek iránt, amelyek automatikusan végzik a riasztást.
n-tv.de tudósítása alapján
Facebook
Twitter
Pinterest
Instagram
Google+
YouTube
LinkedIn
RSS