Egy “Törökországban gyártott” autó Recep Tayyip Erdogan török elnök kívánsága. Már 2021-ben kezdődik a gyártás – az esélye, hogy működik, nem rossz.
Recep Tayyip Erdogan elnök szerint Törökország 2021-ben akarja elindítani az országban az autók gyártását. A gyártás öt felelős vállalat egyesülését jelenti – mondta a török elnök csütörtökön Ankarában. Ezek az Anadolu Csoport, a török Qatari BMC, a Kiraca Holding, a Turkcell Csoport és a Zorlu Holding.
Erdogan azt mondta, úgy véli, hogy a törökök kedvelni fogják az autót, amint a piacon van. A hatvanas években Törökország az “Anadol” márkanévvel indította a Fordot. A járműveket Törökországban tervezték és gyártották, a motorok a Fordtól származtak. Összesen hét különböző Anadol modell, köztük egy sportkocsi, az Anadol STC 16 jelent meg. A kilencvenes években az Anadol termelés megszűnt.
Tesla modell?
Az Anadol modellekkel párhuzamosan a Tofas Murat 1971-ben épült a Fiattal való együttműködésben, a Fiat 124 kevéssel módosított változatával, majd később a Fiat 131 különböző változataiban és különböző neveken engedély alapján. A mai napig a Fiat járműveket a Tofas gyárakban gyártják, de a Tofas néven többé nem értékesítik.
A török autóipar jelenleg főként amerikai és európai márkákat gyárt. Mindazonáltal a külön modell kialakításának előfeltételei alapvetően kedvezőek: A beszállítók egyre nagyobb szerepet játszanak a járművek megtervezésében és gyártásában, így akár hosszú tapasztalat nélkül is lehetőség nyílik, a know-how beszerzésével a gyártásra.
A legjobb példa erre a Tesla: A kaliforniai autóindítás gyakorlatilag arra vezette az utat, hogy felzárkózzon a legfontosabb tudományágakba, például a belső burkolatokhoz és az alvázhoz a már meglévő gyártókhoz.
spiegel. de tudósítása alapján
Facebook
Twitter
Pinterest
Instagram
Google+
YouTube
LinkedIn
RSS